Dans vol sensatie

Met een aantal vriendinnen staan we op de dansvloer. Ze hebben me echt mee moeten trekken, want voor mij hoeft dit niet. Laat mij maar vooral ernaast staan, ik kijk graag, maar hoef zelf niet mee te doen. Ik voel me ongemakkelijk. Als ik naar de anderen kijk, vraag ik me af of ik niet raar sta te bewegen. De rest lijkt daar niet mee bezig te zijn. Ik kijk wat rond en probeer me te laten gaan.

Na een aantal liedjes kom ik een beetje los. De paar glazen drank en het verhoogde volume van de muziek dragen er vast aan bij. Ik heb inmiddels zelfs al mee staan zingen. De muziek wordt wat zwoeler. Tijd om de dansvloer te verlaten, maar mijn vriendinnen blijven met elkaar praten en deinen mee op de muziek. Het is ook wel een lekker nummer en ik beweeg er langzaam op mee.

Met iets zelfvertrouwen draai ik een keer rond. Mijn heupen hebben het juiste ritme te pakken en ik voel me opeens bekeken. Ik kijk naar voren en onze blikken grijpen elkaar. Snel kijk ik weer omlaag. Zijn ogen kwamen vol bij me binnen, mijn ademhaling is meteen van slag en een rilling gaat door me heen. Normaliter zou ik meteen weer in mijn schulp gekropen zijn, weg van de dansvloer. Deze blik was echter alles behalve afkeurend. Hij keek zo intens, vol van aandacht en verwachting. In slechts een seconde voelde ik een enorme aantrekkingskracht.

Ik voel me uitgedaagd verder te gaan. Ik kijk terug en blijf bewegen. Ondertussen haal ik het elastiekje uit mijn haar en in dezelfde beweging doe ik ook een extra knoopje van mijn blouse los. Ik maak mijn lippen vochtig. Is dit teveel van het goede? Ik kan moeilijk nog terug. Een vluchtige blik over mijn schouder en ik zie dat het effect heeft. Hij leunt tegen een tafel en probeert een juiste houding te hervinden. Ik voel me zo bijzonder, dat ik dit teweeg kan brengen. Ik kijk omlaag en zie het bovenste randje van mijn beha uitsteken, het zwarte kant geeft zelfs mij een speciaal gevoel.

Mijn lichaam staat nog in vuur en vlam, als mijn verstand weer terugkomt. Ik roep ‘toilet!’ naar mijn vriendinnen, wanneer ze verbaasd kijken als ik opeens wegloop. Ik voel mijn hartslag en mijn hele lijf tintelt. Even wat koud water en rust om alles weer normaal te krijgen, denk ik. Was het allemaal misschien slechts mijn verbeelding? Had niemand verder iets gezien en was ik zelf zo in mijn eigen dans opgegaan? Ik vraag het aan mezelf, terwijl ik me door de mensenmassa heen manoeuvreer. Als ik uit de menigte ben focus ik mijn gedachten weer op het vinden van het toilet. Ik ben echter snel weer afgeleid. Vlak achter me voel ik een warmte en ademhaling in mijn nek. Ik draai me om en ben niet verbaasd hem te zien. Enigszins verhit kijkt hij me aan. Het is duidelijk dat niet alleen mijn fantasie op hol is geslagen.

Geschreven voor de maart uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Jason Mraz – Butterfly


01/03/10

Een gedachte over “Dans vol sensatie

  1. Pingback: Dansles | Merel

Geef een reactie

