Diploma

Ik werk(te) bij een uitzendbureau. Er komt zich iemand inschrijven. Hij heeft de afspraak telefonisch gemaakt en komt precies op tijd. Hij is zenuwachtig. Daar kan ik me ook wat bij voorstellen, als we zijn nog wat beperkte opleidingsachtergrond en werkervaring doornemen. Vragen naar diploma’s of een c.v. is hier niet van toepassing, maar ik doe het voor de zorgvuldigheid toch. Bij het maken van de afspraak is hier tenslotte naar gevraagd. Met veel zorg wordt een diploma gepakt. Ik ben verbaasd en blij dat ik het toch gevraagd heb. Ik neem het diploma aan en zeg dat ik het ga kopiëren. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te vertellen dat een zwemdiploma eigenlijk niet wordt bedoeld.

27/03/09

Geef een reactie

