Eigenlijk weet ik het wel

eigenlijk weet ik het wel
als ik mezelf onzin vertel
hoe ik mij dan enorm kwel
verstand en gevoel in duel

eigenlijk weet ik het wel
dan voelt het als overspel
knapt er een mooie luchtbel
lijkt alles een vreselijke hel

eigenlijk weet ik het wel
ben ik een lief schepsel
maar tevens een sukkel
verstand en gevoel als stel

eigenlijk weet ik het wel
zit mijn hoofd vol zaagsel
gaat alles voor mij te snel
zeg ik het liefst vaarwel

eigenlijk weet ik het wel
het blijft een grote puzzel
een onoplosbaar raadsel
soms zit ik dus in de knel

eigenlijk weet ik het wel

Geschreven voor de november uitdaging, thema ratio, van de hyve Woordkunst.

11/11/09

Geef een reactie

