Elf kampeer elfjes

goudgeel
heerlijke geur
bij de bakker
met croissantjes genietend terug
vakantieontbijt

schaduwgrijs
beste tentplekje
dat was ‘s middags
maar dus niet ‘s ochtends
dom

katoenwit
duidelijk zichtbaar
ik moet nodig
loop ik voor schut?
wc rol

camouflagekleur
gespannen tentlijn
even niet opletten
prompt struikel ik gigantisch
auw!

weeïggeel
kwispelend snuffelend
poot gaat omhoog
straal tegen de tent
gadverdamme

grauwgrijs
alles nat
in de tent
was kamperen nou leuk?
krachtterm…

heldertransparant
stromend water
douchemuntje werkt niet
dan maar heel snel
ijskoud

zoemendzwart
heel irritant
bij mijn oor
ik blijf maar wapperen
mug

wolkenroze
verliefde tiener
mijn eerste zoen
’s avonds op de camping
herinnering

vlammendgeel
veel hout
gezellig bij elkaar
marshmallows aan een stokje
kampvuur

avondrood
wijntje open
voor de tent
kijken naar de lucht
genieten

Geschreven voor de juli opdracht van de hyve Overal Elfjes.

Een elfje is een gedicht van elf woorden, verdeeld over 5 regels.
zin 1: een niet bestaande kleur (of een eigenschap) = 1 woord
zin 2: ‘… + een woord’ of ‘een woord + …’ (wie, wat) = 2 woorden
zin 3: plaatsomschrijving = 3 woorden
zin 4: moet een werkwoord in staan = 4 woorden
zin 5: krachtige samenvatting en/of clou = 1 woord.

juli opdracht: thema kamperen

26/07/09

Geef een reactie

