I apologise

Ik denk dat het voorbij is. Dat klinkt vreemd. Met leuk werk, een heerlijk huis en prachtige reizen, hebben we het goed. We denken hetzelfde en vormen een mooi stel. Daarom vind ik het zo lastig.

We leven al jaren zo. Voor lange tijd vond ik dat ook prima. Al onze vrienden gingen trouwen. Wij hoefden niet zo nodig, wij zagen er geen meerwaarde in. De fase dat hiernaar gevraagd werd, is inmiddels voorbij. Ook de vraag of wij nadenken over kinderen, krijg ik al niet meer. Daar hebben wij het soms nog wel over. We kunnen niet meer zeggen dat we nog alle tijd hebben. Dan kijken we naar elkaar om te horen dat de ander dit graag wil, maar zeggen vervolgens beiden niets.

We kennen geen grote hoogtepunten of diepe dalen. Dit is hoe het gaat. We zijn beiden niet types om nieuwe wegen in te slaan. Dat enthousiasme maken we niet in elkaar los.

Bij mij begon het te knagen. Is dit wat ik voor altijd wil. Dat laat me niet meer los. Berusting of hartstocht tot actie komt echter ook niet. Het voelt als het begin van het einde. Het spijt me. Het is voorbij.

Geschreven voor de april uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Moss – I apologise

08/04/10

Geef een reactie

