Life is just a game

‘Truth or dare?’
‘Daar ga ik niet aan beginnen.’
‘Heb je iets beters te doen dan?’
‘Hier zeker, natuurlijk niet.’
‘Nou dan. Truth or dare?’
‘Hoe zorg ik dat jij stopt?’
‘Door even leuk mee te doen. Truth?’
‘Nee, waarom zou ik jou dingen gaan vertellen.’
‘Dare dus. Als die leuke bewaker straks weer langsloopt, dan fluit jij hem na.’
‘Natuurlijk niet! Ik wil hier geen gedoe!’
‘Dan wordt het truth. Van wie houd je het meest?’
‘Waarom vraag je dat? Ik verwachtte dat je zou vragen waarom ik hier zit.’
‘Dat zijn zulke standaard vragen, dat hoor ik vast nog wel. Nou vertel.’
‘Van mijn vriend. Houd of hield? Hij is er niet meer, maar ik houd het meest van hem.’
‘Jouw beurt.’
‘Geen interesse.’
‘Die komt vast nog wel als je hier lang genoeg zit, dan is alle afleiding welkom. Dan ben ik nu weer. Wat heb je met hem gedaan?’
‘Wat weet jij nou?’
‘Dacht je dat anderen hier voor winkeldiefstal zitten of zo? Dit ligt teveel voor de hand om niet te vragen.’
‘Met een fles zijn hoofd ingeslagen.’
‘Fijne manier om je liefde te uiten. Wat bezielde je?’
‘Ik voelde me bedrogen en kon me niet meer inhouden.’
‘Hij was vreemdgegaan?’
‘Nee, we zijn nooit op die manier samen geweest. Hij vertelde over zijn eerste keer. Ik had de weddenschap verloren en hij vond het heerlijk om me daarmee te jennen.’
‘Een weddenschap?’
‘We hadden in onze tienertijd een weddenschap afgesloten. We woonden naast elkaar en waren beste vrienden. We deelden alles. De weddenschap betrof wie als eerste ‘het’ zou doen. En daar bleven we jaren over doorpraten. Het werd steeds belangrijker, want het mocht ook niet zomaar iemand zijn. En nu had hij dus zijn ware gevonden en het was fantastisch.’
‘Kan jij zo slecht tegen je verlies?’
‘Het was meer dan het verliezen van een weddenschap. Ik realiseerde me toen pas wat ik altijd wilde, wat ik altijd dacht dat wel zou komen, maar dat toekomstbeeld spatte uiteen. Ik wilde hem, maar hij wilde mij niet op die manier. Hij lachte me uit en ik kon die teleurstelling niet aan.’


Geschreven voor de september-oktober opdracht van Het Fantasierijk.

Schrijf een nonlineair verhaal van maximaal 500 woorden.

12/10/09

Geef een reactie

