Love, all I needed was love

Thuis. Ik laat mijn jas en tas op de grond zakken en loop in het donker verder. Als ik niet zo veel gedronken had, zou ik vast zonder struikelen de keuken binnen zijn gekomen. Wat was dit een vreselijke avond. Hij was er ook. We hadden oogcontact en ik voelde al dat er wat veranderd was. Hij keek korter en had een andere blik. De schrik sloeg me om het hart.

Al maanden fladderden we om elkaar heen. Er was duidelijk een sterke chemie tussen ons. Pas op een avond na wat alcohol, durfden we dat te uiten. Beiden verbaasd dat het wederzijds was en dat dat gevoel zo heftig kan zijn. Ik kon nergens anders meer aan denken. Maar ja, ik kon dan wel alleen zijn, hij was dat niet. Hij had een lange stabiele relatie. Af en toe spraken we af. Niemand wist daar vanaf. Het afscheid na deze etentjes werd steeds intiemer. En daarna werd het schuldgevoel steeds groter.

Tijdens de receptie was hij op me afgestapt. Hij had aangegeven dat hij het niet meer kon opbrengen. Hoe bijzonder hij me ook vond, hij had een keus gemaakt en wilde zijn relatie een kans blijven geven. Daar had ik weinig op terug te zeggen. Ergens was ik hier altijd al bang voor geweest, maar ik had er nooit aan willen denken. Wat wij hadden was zo speciaal, maar het was duidelijk over voor hem. Die speciale blik vol passie was er niet meer. Hij had zijn besluit genomen.

Een lange warme douche lijkt me nu heerlijk. Ik loop naar de badkamer en zet de kraan vol open. Het water is al goed warm als ik in de douche stap. Ik heb een mes meegenomen en maak in beide polsen een diepe snede. Rood water loopt het doucheputje in. Ik voel al mijn energie wegstromen en laat me op de grond zakken. Zachtjes zing ik ‘Heaven won’t you pick me up now’ en sluit mijn ogen.

Geschreven voor de oktober uitdaging van de hyve Het Muziekverhaal.

Anouk – Love

30/10/09

Geef een reactie

