Mijn lust en mijn leven

Lief Dagboek,

Wat was ik trots op mezelf dat ik eindelijk zover was gekomen om mijn besluit over te brengen. Maar het voelde toch niet goed. Ik bleef mezelf uitleggen dat ik dit goed had gedaan. Hij reageerde er niet op zoals ik had verwacht. Wat had ik dan verwacht? Enige vorm van protest was toch wel het minste. Maar hij reageerde wat afstandelijk. Als het was wat ik wilde, dan zou hij zich erbij neerleggen.

En dat na al die jaren. Jaren waarin we een relatie vol passie hadden. Wat begon met collegiale attentheid, groeide uit naar meer. Ik kon haast nergens anders aan denken, hij was de lust van mijn leven. Momenten samen moesten gezocht worden, maar waren daardoor altijd intens, want zo gewild. Toen zijn vrouw zwanger raakte, begon mijn verstand te zeggen dat dit niet kon. Maar de momenten samen en de gedachten daaraan waren zo belangrijk voor mij, ik dacht niet verder. Toen hij vertelde over de voorjaarsschoolvakantie, brak er iets in mij. Dit kon ik niet maken naar zijn vrouw en kinderen. Ik moest schoon schip maken. Misschien voelde hij dat ook. Hij liet niets meer van zich horen.

Maar hoe trots ik ook op dat besluit ben, ik ben alles kwijt. Alles draaide om hem. Ik had geen eigen leven. Hele levensfasen heb ik mij laten passeren. Het keuzemoment voor een eigen gezin heb ik volledig aan mij voorbij laten gaan. Hier kom ik niet meer uit. En nu enige tijd verder weet ik dat ik hier echt niet meer uitkom.

De juiste tabletten net ingenomen. Met een glas port gleed het soepel weg. Nog een paar uurtjes, hooguit. Nog maar wat port zolang dat lukt. Ik heb nagedacht over een afscheidsbrief, maar voor wie? Iets schrijven voelde toch goed, daarom maar hier aan jou. Helder denken lukt gelukkig al niet meer. Eerst ging mijn lust, nu mijn leven.

Geschreven voor de april opdracht van Het Fantasierijk.

Voorjaarsschoonmaak
De zon wordt langzamerhand warmer, het is voorjaar, dus tijd voor de grote opruiming!
Zet twee van je allerliefste bezittingen buiten de deur. Tja, wat wordt het?
Laat je fantasie de vrije loop en beschrijf jouw voorjaarsschoonmaak in maximaal 500 woorden.

09/04/09

Geef een reactie

