No surrender

Eindelijk thuis. Wat een lange dag, ik ben volledig uitgeput. Ik zet de thermostaat een stuk hoger en laat me op de bank vallen. Wezenloos staar ik voor me uit. Een koude rilling gaat door me heen en ik denk aan een warme douche. Op de automatische piloot loop ik naar boven en niet veel later sta ik onder de warme straal. Als de badkamer volledig beslagen is, draai ik de kraan weer dicht. Misschien heb ik hier wel een uur gestaan, ik weet het werkelijk niet. Een beetje rozig trek ik mijn jogging outfitje aan en ga weer naar beneden.

Ik schenk een glas wijn in en kijk de kamer rond. Het is stil. Ik heb eigenlijk nergens zin in. Ik laat me op de grond zakken om een muziekje uit te zoeken. De radiator is vlakbij en ik vlei me er tegen aan. Lekker warm zo. Ik kies steeds liedjes waar ik speciale herinneringen bij heb. Ik dans wat door de kamer en ondertussen schenk ik nogmaals een nieuw glas in. De muziekkeuze wordt wat melancholisch, de bijbehorende gedachten ook.

Alle herinneringen komen samen en ik maak de balans op. Weer tegen de radiator aangekropen, slaat een onrust toe. Hier zit ik dan, alleen, met mijn herinneringen. Eigenlijk wil ik meer. Ik ben tevreden, maar ben ik ook gelukkig. Het lijkt alsof het altijd beter kan, dat je net te laat realiseert dat het ook anders had gekund. Ik fantaseer hoe het had kunnen zijn, maar besef ook dat ik dat idealiseer.

Ik ken deze gedachtecirkel wel van mezelf. Ik moet me hier niet aan overgeven. Niet teveel denken. Mijn leven is precies zoals ik het zelf heb ingericht en in je gedachten is er altijd wel wat te zeuren. De muziek gaat uit, het is allang bedtijd. In bed kan ik het niet loslaten. Ik sleep het dekbed mee naar beneden en kies een vrolijke film uit. Ik installeer me op de bank en val halverwege in slaap.

Geschreven voor de februari uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Kane – No surrender

05/02/10

Geef een reactie

