Relatie haarlengte en subjectieve leeftijd

Ben ik nou de enige die lang haar met ‘jong willen zijn’ associeert en kort haar met ‘volwassen willen zijn’?
Heel vroeger mocht ik nooit lang haar. Dat vond mijn moeder onhandig. Sinds het moment dat zij daar niets meer over kon zeggen, wilde ik het niet meer echt kort. Een periode van langer haar breekt aan, maar zo eind tienerjaren wil je er iets ouder uit zien; het haar werd iets korter. In de eerste studiejaren begon ik met echt uitgaan, studentenvereniging, stappen; lang haar! Eerste serieuze baan, om van het studenten imago af te komen; kort haar. Langzaam aan toch weer lang, want het is toch ook wel weer leuk echt de jongste van het team te zijn. Tweede baan; portiers noemen me daar ‘het meisje van P&O’. Ja daag, in een tweede baan wil ik toch echt niet meer ‘meisje’ genoemd worden. Haarlengte werd drastisch teruggebracht. Inmiddels weer terug naar langere lengte. En nu zelfs het langst dat ik ooit heb gehad. Wat zegt dat nu? Midlife crisis? Zodra de schaar er weer ingaat is dat vast het signaal dat die over is.

16/03/09

Geef een reactie

