Zandbak

Mijn moeder had last van smetvrees. Er waren meerdere rituelen rondom schoonmaken in het huishouden. Mijn kleutertijd moet alleen al om die reden een moeilijke periode voor haar zijn geweest. Zeker omdat het er bij ons buurmeisje anders aan toe ging; daar mocht alles. Het buurmeisje komt vragen of ik kom spelen. Mijn moeder twijfelt; “Als je maar met je voeten uit de zandbak blijft!” Mijn moeder was enorm boos toen ik weer thuiskwam. Ik snapte er niets van. Ik was juist op mijn buik in de zandbak gaan liggen, zodat mijn voeten er buiten bleven.

03/03/09

Geef een reactie

