The smell of you in every single dream I dream

Nog nooit heb ik iets per post ontvangen, wat me zo dierbaar is als dit. Overdreven behoedzaam houd ik het glazen buisje vast. Ik druk het kleine pompje een heel klein beetje in, maar toch schrik ik hoeveel er vervolgens verneveld. De angst om het te snel op te maken is weg op het moment dat de geur mijn neus bereikt. Deze geur herken ik overal. Fris bloemig, maar ook een tikje luxueus. Het is niet zo zeer het luchtje wat ik zo waardeer, maar vooral de associaties die het oproept. Het luchtje hoort bij haar.

Zij maakte bij onze eerste ontmoeting al indruk op me. Ik wist dat ik haar niet meer zou kunnen loslaten. Elk moment om haar te kunnen zien, grijp ik aan. Haar even zien, horen en haar geur opsnuiven, zorgt al voor een overweldigend gevoel. Alleen al de kans dat ik haar tegen kan komen, maakt me licht euforisch. In haar nabijheid lopen gesprekken niet meer vloeiend. Mijn denkvermogen wordt grotendeels door haar in beslag genomen. Ik probeer zo dichtbij mogelijk te komen. Soms denk ik zelfs haar warmte op mijn huid te voelen. Met mijn moeizame ademhaling verraad ik mezelf misschien wel. In mijn dromen ga ik verder. Vooral in de late avonduren heeft mijn fantasie vrij spel.

En nu gaat ze op vakantie. Ruim drie weken ga ik haar niet zien. Ik zie er tegenop, want dit is pas de eerste dag. Het kleine flesje Daisy en haar kaart brengen me weer even bij haar. ‘Zo ben ik nog een beetje dichtbij’, lees ik.

Geschreven voor de mei uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Train – Hey soul sister


Geef een reactie

