Flash Forward

‘Ik vind niet dat je je best doet.’
‘Pardon?’
‘Je kijkt haast niet naar haar om. Je ligt al jaren in je wolk te dutten.’
‘Het gaat toch goed daar beneden?’
‘Vind je? Je kan meer aandacht aan haar besteden en haar soms een duwtje in de goede richting geven.’
‘Ze doet het toch helemaal niet slecht?’
‘Dat zeg ik ook niet, maar je kan haar leven wel iets leuker maken.’
‘Het gaat prima, ze is nou eenmaal een moeilijk mens.’
‘Dat bedoel ik nou. Daar had jij het net wat makkelijker kunnen maken.’
‘Ze maakt haar eigen keuzes. Er waren echt geen drama’s waarvoor ik haar had moeten behoeden. Jij doet net of het leven puur gericht is op gelukkig zijn.’
‘Ze rijdt nu trouwens wel erg hard.’
‘Lekker toch?’
‘Moet je het niet wat beter in de gaten houden?’
‘Hoezo, ik hoef toch niet haar handje vast te houden?’
‘Kijk nou! Wat een klap! Die auto zit volledig in elkaar. Ik zie haar er alleen niet uitkomen. Ga erheen!’
‘Ik zie het vanaf hier ook wel hoor.’
‘Moet je haar niet helpen?’
‘Ik kan nu toch niets meer doen.’
‘Hoe weet je dat? Je moet gaan, al is het maar om de pijn te verzachten.’
‘Kijk, het hoeft al niet meer. Ze komt al naar boven.’
‘Volgens mij moet jij maar met pensioen. Ik vang haar wel op. Dan kan ze meteen jouw functie overnemen. Ze zal een veel betere beschermengel worden dan jij ooit bent geweest.’

Geschreven voor de september opdracht van de hyve CdlC.
Stel… Het is een kwart eeuw later. Waar ben je? Wat doe je? Hoe ziet je leven, je wereld er dan uit? Heb je die droom verwezenlijkt waar je al heel je leven naar uitkijkt? Heb je de liefde van je leven gevonden? Of is jouw wereld 180 graden gedraaid en doe je alles heel anders dan nu? Dit is je kans om het lot in eigen handen te nemen en jouw toekomst uit te stippelen! Maar, be careful what you wish for… You might get it!

2 gedachtes over “Flash Forward

  1. Deze blog zegt heel veel over jou. Althans dat lees ik tussen de regels door. Of wil ik tussen de regels door lezen … Kan er allerlei verwijzingen uit halen, naar overleden vrienden, ouders. Gevoelige dialoog.
    Geert

Geef een reactie

