Crossfire

Ik trek de deur achter ons dicht. Ze laat haar jas van haar schouders glijden en draait zich naar me om. Het geluid van de sluitende deur klinkt na in mijn hoofd. De spanning wordt versterkt door de stilte. Ik pak mijn telefoon, zet hem uit en kijk weer naar haar. Ze ziet wat ik doe.

We zijn nu alleen. We zijn samen, zoals ik het al zo lang wil. De rest van de wereld is aan de andere kant van die deur. Er zijn hier geen belemmeringen. Geen andere verwachtingen of grenzen. Geen geheimen, pijn of angst. We gaan daar ook niet over nadenken. Waar het om hoort te gaan is haar en mij, hier en nu.

Ze gaat naast me op de bank zitten. Ik leg mijn arm om haar heen en voel hoe ze zich tegen me aan nestelt. Voorzichtig glijd ik met mijn vingers door haar haar. Ze legt haar hoofd op mijn schoot. Ik kijk naar haar en weet dat ik dit beeld nooit zal vergeten. Ik kom overeind en til haar op. Vervolgens draag ik haar naar boven.

Geschreven voor de oktober uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Brandon Flowers – Crossfire

Geef een reactie

