Negen centimeter, minimaal

Het begint met de hak. Het decolleté, de lengte van de rok, het geurtje en de lingerie; dat komt allemaal pas daarna. De eerste indruk wordt gemaakt door de juiste hak. Op afstand meteen zo zichtbaar en, mits met verve gedragen, de bijbehorende houding ook. Rug recht, schouders naar achteren. Het behoeft ook eigenlijk geen uitleg.

Nou, misschien dan toch voor de zekerheid. Het moet natuurlijk hoog. Impact heeft het pas vanaf negen centimeter en dat is voor de dagelijkse dingen goed te doen. Bij feestjes uiteraard net even iets meer; twaalf centimeter geeft het benodigde extraatje.

Ik had dat snel door. Eind van de middelbare schooltijd begon de oefening en in de jaren daarna nam de hakhoogte toe naar het juiste niveau. Het zorgt voor aandacht. Natuurlijk wil ik die aandacht, de sensualiteit straalt niet alleen van de hak en houding af, maar ook van het gezicht.

Ik houd van sensualiteit, ik lééf zelfs om sensualiteit te ervaren. Bij dates helemaal. Het gaat om dat oogcontact en waar ogen en later handen zich bewegen. Niets is zo heerlijk dan je benen over zijn schoot te vlijen, te ervaren hoe zijn handen er overheen glijden om vervolgens met intense blik je hakken uit te trekken. Je beseft beiden dat dit het begin is van een prachtige avond. Door de verrukking alleen al op dat moment, weet je dat de rest meer dan goed zal komen.

Dat soort ervaringen, die momenten, ik herleef ze nog jaren daarna. Ze maken vast dat de sensualiteit in mijn ogen nog vuriger is worden.

Toen ging die rechtervoet alles verzieken. Het werd ook zichtbaar dat er een pijnlijke situatie ontstond. De hakken bleven stug gedragen worden, maar op een gegeven moment was er meer pijn dan passie van mijn gezicht af te lezen. Iets lagere schoenen kwamen tevoorschijn, maar daar werd ik zo ongelukkig van. Harde maatregelen waren nodig.

Er volgde een operatie en enige weken lopen op krukken. Het sociale leven was tot een nulpunt gedaald, maar de twinkeling in de ogen kwam al gestaag weer terug. Vervolgens werd in hoog tempo de hakhoogte weer opgevoerd. Het lopen ging nog wat wankel, maar de uitstraling compenseerde dat volledig.

En nu ga ik weer uit. Natuurlijk worden de hakken weer aangevuld met de juiste kleding, geurtje en make-up. Na die eerste indruk moet je wel de aandacht kunnen blijven vasthouden. We lopen over de boulevard en zijn op weg naar een strandtentje. Bij de trap blijf ik staan. Trappen omlaag zullen met de stijfheid in mijn voet wel lang lastig blijven. Ik zoek naar een leuning voor houvast en zie zijn vragende blik waarom ik stilhoud. Na een snelle uitleg volgt direct zijn arm. Een beetje onwennig haak ik in. Na drie treden weet ik het echter al. Eenmaal beneden ga ik die arm niet loslaten. Dit voelt verrukkelijk. Voordat het afspraakje echt begonnen is, mag ik al zo zijn nabijheid ervaren. Ik kom nog iets dichterbij en pak hem steviger beet. Hij voelt het en kijkt me aan. De vonk springt over. Dit belooft meer, veel meer. Ik ben weer terug, helemaal terug.

Geschreven als toelaatblog voor de hyve That’s write!
In dit blog, bestaande tussen de 500 en 1000 woorden, vertel je over een diepe wens of groot verlangen en wat je daarvoor over zou hebben om die in vervulling te laten gaan.

7 gedachtes over “Negen centimeter, minimaal

  1. Ik heb je ontdekt via Geert Schmitz. Omdat ik ook als Merel schrijf werd ik nieuwsgierig en kwam langs bij jou …. ben blij dat ik dat gedaan heb, ik heb genoten van je woordjes …. kom zeker nog terug.

    P.S.Ik heb mijn naam maar veranderd in mijn echte naam anders wordt het te verwarrend

    • Ja, ik las al, dat je ‘het’ niet meer op Hyves doet! Maar ik had je al gevonden hoor, zie m’n blogroll! (en bij Geert staan we gezellig bij elkaar, zie ik! 😉 )

Geef een reactie

