Rolling in the deep

Het eerste contact was bij de zoektocht naar een kamer. Ik had wel voor aanvang van de studie een kamer gevonden, maar dat was in een verre buitenwijk bij een hospita. Al snel zocht ik verder naar een studentenhuis in de stad. Bij een hospiteer avond waar ze alle kandidaten tegelijk hadden uitgenodigd zagen we elkaar. Na een half uurtje stonden we samen bij onze fietsen. Hij vertelde net aan de studie psychologie te zijn begonnen. Verbaasd zei ik dat ik dat ook deed. Hij oogde ouder dan een eerstejaars. Die verbazing had hij opgemerkt en hij vertelde fysiotherapeut te zijn, maar onvoldoende werk te vinden. Vandaar een tweede studie.

Het volgende college vond hij mij. Dat hij de moeite had genomen om in die volle zaal met 500 eerstejaars te gaan zoeken deed me goed. Die kamer was voor ons beiden niets geworden. Hij had inmiddels wel al iets gevonden en ik fietste nog op en neer.

We zagen elkaar geregeld en niet veel later ook buiten de collegezaal. Ik ging dan meestal bij hem eten. Hij vond het een minder prettig idee dat ik daarna naar mijn kamer fietste. Ik vond het wel iets galants hebben dat hij daar moeite mee had. Vervolgens bleef ik geregeld logeren. Geen logeerkamer of logeerbed, de bank paste niet, dus samen in de twijfelaar.

Bijna alle doordeweekse avonden was ik zo bij hem. Geregeld nam ik dan het eten mee en merkte ik hoe hij genoot om mij te zien koken. Het ging allemaal zo natuurlijk. Zo hoorde het te zijn.

Zijn verjaardag vierde hij op een vrijdag. Normaliter niet een avond dat we samen waren, maar natuurlijk bleef ik daar graag voor. Het stroomde vol met vrienden die ik niet kende. Ik voelde me zo jong tussen al deze mensen. In dit huis had ik vast meer tijd dan hen doorgebracht, maar toch leek ik hier niet te horen. En toen kwam zij. Elegant, een stijlvolle outfit die toonde dat ze een prima baan had. Ze zag er uit zoals ik over tien jaar wilde zijn.

Ze werd het middelpunt van de groep. Viel hem in de armen en de manier waarop ze hem feliciteerde was overduidelijk. Zijn reactie daarop ook. Dit was een stel. Beiden hadden drukke levens door de week en de weekenden waren dan voor elkaar. Hoe naïef was ik geweest.

Stilletjes verliet ik de avond. Maandag kwam het eerste sms-je. Daarna volgden kaarten en een bos bloemen. Ik reageerde niet, maar zijn volhardendheid was lang genoeg om mijn zelfvertrouwen weer een zetje in de goede richting te geven.

Geschreven voor de januari uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Adele – Rolling in the deep

2 gedachtes over “Rolling in the deep

Geef een reactie

