Voor altijd


Je zegt dat je alles nog weet. Alles. Maar wat is alles, ook alle details? Je schreef eens ‘ik ben bang om je kwijt te raken, terwijl ik je helemaal niet heb.’ Weet je dat nog? Ik krijg nog steeds een speciaal gevoel als ik dat herinner.

Het lijkt zo lang geleden, maar in mijn gedachten is het als gisteren. Wellicht nog wel dichterbij dan toen, want ik probeer krampachtig alles vast te houden; elk moment, elk gesprek, elke aanraking, elke hartklopping.

Heel soms schrijven we elkaar ‘mis je’. Ik zou dat wel elke keer kunnen schrijven, maar het blijft voorbehouden aan de zware momenten, wanneer ik het zo enorm meen. Bijna alsof ik iets ongepast zeg, maar dat er verzachtende omstandigheden zijn die het toelaten. Je weet ze inmiddels wel, de slechte dagen, of onder invloed van alcohol.

Maar ik mis je dus. Ik koester de herinneringen in stilzwijgen. Herinneringen die in mijn fantasie vast steeds meer glans krijgen, want kan het echt zo bijzonder zijn geweest? En mijn fantasie brengt me ook verder, naar momenten die nooit zullen komen, maar die ik op die manier dan toch intens beleef.

Dat het ons geheim is, draagt daar vast aan bij. Geheim voor de buitenwereld, maar niet meer voor elkaar. De spanning om elkaars nabijheid te zoeken, zonder dat anderen dat merken, dat is er nog steeds.

Ik moest een keuze maken. Dat ik dat eerst niet deed, zei al genoeg. Daarna werd het anders. Het moest ook wel, want ik ging eraan onderdoor. Je zag het, en zoals zo bij je past, deed je een stap terug. Ter zelfbescherming ging ik me terugtrekken. Ik moest weer in het reine komen met mezelf.

Maar toch. Wat ik ook doe, waar en met wie ik ook ben, dit gevoel gaat nooit meer weg. Dus je hebt mij, meer dan iemand mij zou kunnen hebben, voor altijd.

Geschreven voor de februari opdracht ‘Valentijn’ van de hyve CdlC.
Maar dan wel zoals Valentijnsdag oorspronkelijk bedoeld is: schrijf je geheime liefde jouw liefdesverklaring.

Ingezonden voor de wedstrijd Laten we het over de liefde hebben.
Schrijf een liefdesbrief van maximaal 400 woorden.
~ Helaas niet gewonnen, wel in de bundel geplaatst. ~

7 gedachtes over “Voor altijd

  1. Pingback: Het is tenslotte Valentijn | Merel

  2. Pingback: De droom | Merel

  3. Pingback: Verder weg dan ooit | Merel

Geef een reactie

