Afscheid

Ziedend werd ik, toen ze zich triomfantelijk omdraaide terwijl ze de trap afliep. Ik had net aangegeven dat ik wilde scheiden. In al die jaren had ik door hard werken ons het allerbeste kunnen geven. Dat zij vervolgens niets deed en er simpelweg van genoot, had ik te lang genegeerd.

Ze vroeg zich al af wanneer ik ermee zou komen, zei ze op de trap. Ze had al uitgezocht dat de twaalf jaar partneralimentatie en mijn pensioen een mooi vooruitzicht waren.

Die kristallen bloemenvaas raakte haar hoofd perfect. Hier zou ik nooit spijt van krijgen. Dit was een prima afscheid.
Een one-0-one is een verhaal van 101 woorden, inclusief titel.

Artikel: Partneralimentatie niet meer van deze tijd

2 gedachtes over “Afscheid

  1. Het is niet meer van deze tijd. Mee eens. Maar … er zijn nog zoveel mv die volledig afhankelijk zijn van de mv en die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Niet iedereen is even slim en onafhankelijk. De regeling is in het leven om hen in bescherming te nemen. De emancipatie lijkt afgerond maar of dat voor alle delen van Nederland zo is? Toch ben ik het met je eens dat er een betere regeling zou moeten komen.
    En je kan goed mikken!

    • Het nodigde uit tot een blogje ja, want dit stimuleert nu niet om wel onafhankelijk te worden. En schrijvende kan ik wel goed mikken, haha! Leuk je reactie, dankjewel!

Geef een reactie

