Morgen wordt het anders

Ik voel mijn hartslag tekeer gaan. De adrenaline giert door mijn lijf. Waarom? Ik heb net boodschappen gedaan. Met de auto. Zelfs na het uitpakken van twee volle tassen supermarktinkopen, ben ik nog niet helemaal hersteld. En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn gesteldheid vlak voordat ik de auto instapte.

Ik weet het, het zit tussen mijn oren. Ik heb al jaren mijn rijbewijs en ben het rijden nooit uit de weg gegaan. Nou ja, als ik samen met iemand anders op pad ga, dan doe ik erg mijn best om niet de chauffeur te zijn. Ik zal echter nooit dan maar de trein nemen of niet gaan, in zoverre heb ik mezelf wel in de hand.

Ook durf ik te zeggen dat ik helemaal niet slecht rijd. Ik kom zonder iemand te ergeren prima door drukke steden. Op snelwegen rijd ik goed door, zonder bijvoorbeeld onnodig links te blijven hangen. Dat ik van parkeren een punt maak, komt doordat de auto perfect moet staan. Al moet ik zes keer steken, mijn auto staat altijd netjes in het vak.

Wat is het probleem? Dat ben ikzelf. Vanaf morgen ga ik het dus anders doen. Er komen geen interne peptalks meer. Ik ga er helemaal geen aandacht meer aan schenken, maar gewoon doen. Ik hoef morgen alleen nergens met de auto naartoe, gelukkig.
Geschreven voor Schrijf vandaag een brief aan morgen, een schrijfwedstrijd van PostNL.

17 gedachtes over “Morgen wordt het anders

  1. Mag ik je de eerstkomende keer een proefrit
    in mijn “nieuwe”auto aan bieden.
    En wordt het dan mwah… als je het graag wil, of kom op naar het circuit in Zandvoort.
    Groetjes , Lex

    Ps.: leuk verhaal, benieuwd hoeveel reacties je krijgt.

      • Nee, niets gehoord. Jij ook niet denk ik? Ik zie wel dat mensen die de laatste tijd op dit blog komen zoektermen gebruiken alsof ze op zoek zijn naar de wedstrijduitslag.
        Enne, dat autorijden kan ik natuurlijk blijven uitstellen tot ‘morgen’! 😉
        Hoe zit het met jouw Moed? Al nieuwe spectaculaire dingen bereikt?

      • Heb jij trouwens (uberhaupt) een reactie ontvangen van PostNL op jouw bijdrage? Een ontvangstbevestiging? Ikzelf namelijk niet, ook geen reactie op een 2de mail van mij…

      • Nee, nu je het zegt, ik heb bij de inzending ook geen ontvangstbevestiging ontvangen. En natuurlijk heb ik ook gezocht wanneer en waar er een uitslag te verwachten is… Ik ben bang dat we dat pas gaan merken als het volgende ‘post’ blad in ieders brievenbus valt (en dat ik dan dus in ieder geval niet bij de winnaars behoor, want die zullen toch wel al een mailtje terugkrijgen! :))

  2. Wel positief blijven! Wie weet win je wel? Ik heb bewust laatst geen nieuwe fiets gekocht, want ergens hoop ik toch dat ik één van de prijzen (het liefst natuurlijk de postbike) win! En wie weet zit ik dan met 2 fietsen haha. Als je begrijpt wat ik bedoel 😉

  3. wat grappig om te lezen dat het niet zo raar is wat ik de laatste weken heb gedaan; me afvragen of er al een uitslag bekend is en of ik nou die fiets heb gewonnen..zodat mijn (nog redelijk nieuwe) frisgroene omafiets met roze tulpen doorschuift naar mijn dochter zodat haar roodgespoten omafiets, die na zeer intensief gebruikt (school, sport, uitgaan en krantenwijkje) toch ouder oogt dan 5 jaar en nu al weken op de zadel staat met wielen omhoog, wachtend op een nieuwe fietsketting die wel is aangeschaft maar nog niet verwisseld is, zodat haar fiets weer doorgegeven kan worden aan broerlief die volgende week als 1e jaarsstudent een krakkemik nodig heeft in een fietsdiefrijke universiteitsstad, Dat kan dus alleen als ik de hoofdprijs binnensleep!

    • Dan moet die uitslag toch gaan opschieten, want broerlief kan nu vast niet lang meer wachten op een fiets! Er was maar één fiets te vergeven toch? Als de wedstrijdopdracht; ‘schrijf waarom juist jij die fiets moet winnen’ was geweest, had dat volgens mij ook wel erg leuke inzendingen opgeleverd!

  4. haha, leuk dat je reageert…yep, 1 fiets te vergeven..en laat het duidelijk zijn die zou in geval van winnen, voor mij bestemd zijn!! En ja, het had ook zomaar een andere opdracht kunnen zijn…Jij hebt ook vast wel ontdekt dat als schrijven je passie is, je werkelijk over elk onderwerp kan doordraven op papier, want dat is het leuxte om te doen vind je niet?? heel veel succes verder….

Geef een reactie

