Anger never dies

Dit was eigenlijk net zo goed mijn schuld, flitste er als laatste door me heen. Ik had er niks aan gedaan om het te voorkomen. Ergens wist ik altijd al dat dit kon gebeuren, zou gaan gebeuren. Ik had wel een ander scenario in mijn hoofd gehad, maar uiteindelijk week het er niet eens zoveel vanaf. Ik zei op dat moment ook niets. Hij ook niet trouwens. Zijn aandacht was gericht op het redden van de situatie, maar dat zat er niet meer in. Ik kreeg zelfs een soort rust over mij heen. Ik kon er tenslotte toch niets meer aan doen. Vreemd hoe die laatste seconden dan minuten lijken te duren.

Het was eigenlijk ook wel hetgene wat ik zo aantrekkelijk aan hem vond. Zijn duidelijke gedrevenheid.  Alles wat hij deed moest perfect. Hij wist ook veel, kon overal over meepraten. Het was een eigenschap die ik enorm waardeerde, ik was er op gevallen. In de loop der jaren was dat alleen maar gegroeid. Hij ontdekte echter steeds meer dat niet iedereen zo was. Vaker kon hij zich irriteren aan mensen die een plaat voor hun kop leken te hebben; denken het te weten en vervolgens niet meer open staan voor andere ideeën.

Ook in zijn rijstijl zag je het terug. Hij zag alles en wond zich steeds meer op over weggebruikers die dat niet zagen en zo ander verkeer hinderden. Vroeger bleef het bij lichte ergernis achter het stuur. Later werd dit heftige frustratie. Hij kon ook niet meer gelaten afwachten tot die ander op de snelweg eindelijk naar links schoof. Een beetje opduwen en hinten met de richtingaanwijzer kwamen steeds vaker voor.

Links inhalen was ook geen bijzonderheid meer. Deze keer ging het dus mis. Die andere auto schoof opeens toch op. Blijkbaar wakker geschud op die verder lege snelweg en zonder kijken, ging hij ook niet bepaald geleidelijk naar de rechterbaan. Hij kwam met zo’n vaart binnenzetten dat de vluchtstrook niet toereikend was om de klap op te vangen. En daar gingen we dan.

Geschreven voor de juni uitdaging van de hyve Het muziekverhaal.

Hooverphonic – Anger Never Dies

4 gedachtes over “Anger never dies

Geef een reactie

