Culinair effect

Hij zal zo thuiskomen, dus ik ga koken. Ik pak mijn koperen pan. Die gebruik ik bij bijzondere gelegenheden en dat zal dit ook worden.

Mijn katten volgen het kookproces. Uit mijn kruidenassortiment kies ik zorgvuldig wat voor het juiste effect gaat zorgen. Er vallen tranen in de pan. Hoe kon hij met zijn tengels aan onze dochter komen? Doodverwensingen gaan als een mantra door me heen.

‘Waar is Julia?’, vraagt hij als hij bij thuiskomst een gedekte tafel voor twee ziet.
‘Bij een vriendin’ is mijn voorbedachte antwoord.
Zonder iets te zeggen wordt alles opgegeten. De sfeer is inmiddels om te snijden.
‘Ik ga maar’, komt er na een kwartiertje.
Het is gelukt, die komt niet meer terug.


Geschreven voor  de 120 wedstrijd met als thema Culinair.

‘Er wordt veel te veel geschreven en daardoor veel te weinig gelezen. Weg met de breedsprakigheid. 120 woorden is echt meer dan genoeg.’

5 gedachtes over “Culinair effect

  1. Ai, ai, ai… ik had het al koud, maar nu heb ik dan toch ook kippevel… Goed geschreven, je kunt het op allerlei manieren uitleggen, dat maakt dat je eigenlijk verder zou willen lezen…

Geef een reactie

