Twitter

Twitter. Mis ik daar iets aan als ik het niet heb? Een hashtag? Wat is dat? Heeft iemand dat woord ooit gebruikt, voordat hij iets met Twitter ging doen?

Wat zag ik opeens gebeuren in de statistieken bij mijn weblog? Bezoekers kwamen op mijn site via Twitter? Uhh? Ik ging op internet op zoek en ontdekte Twitter berichten over mijn blogs. Leuk! Wat doen die mensen daar verder dan? En zo klikte ik wat rond en ontdekte ik een beetje wat de Twitter wereld inhoudt.

Toch was ik er nog steeds niet over uit of dat twitteren nou iets voor mij zou zijn. Waarom twittert iemand nou eigenlijk? Ook weer even googelen dus… In een blog van Marco Dekkers worden de volgende zeven redenen genoemd.

1. Vrienden volgen
Daar ben ik dus inderdaad nieuwsgierig naar. Wat vertellen zij op Twitter? En zo ontdek ik ook wat mensen uit ‘vroegere tijden’ op Twitter. Leuk om zo te zien waar zij mee bezig zijn.

2. Netwerken
Misschien als ik goed en wel begonnen ben?

3. Bedrijf, blog of jezelf promoten
Natuurlijk leuk om m’n blogs te promoten. Ik ben tenslotte niet voor niets begonnen met een weblog, anders had ik ze ook in mijn eigen Word mapje kunnen laten staan. Maar verder? Dat kan ik me voor anderen wel voorstellen.

4. Informatie/nieuws horen en delen
Het (internationale) nieuws horen? Hmm.. zou ik daar ook echt Twitter connecties voor gaan gebruiken?

5. Narcisme; zie mij, lees mij, volg mij!
Tja, wie wil er niet een beetje aandacht? Maar ik dacht dat ik daar niet in doorgeslagen was, toch? Ik ben eerder nieuwsgierig naar anderen.

6. Fun
Daar ga ik wel van uit! Waarom zou je er anders tijd in willen steken? Zou dit niet de hoofdreden zijn voor de meeste gebruikers van Twitter?

7. Leren
Echt leren? In berichtjes van 140 karakters? Komt dat dan uit de links die je in berichten aan gaat klikken? Een onderzoek van TNO toont trouwens aan dat werknemers innovatiever worden door het gebruik van sociale media.

Oftewel, ik weet eigenlijk nog steeds niet of Twitter echt iets voor mij is, maar ga het maar eens ontdekken. Twitter jij eigenlijk? En waarom dan?

En je kan mij dus gaan volgen, al heb ik nog geen idee wat je te horen gaat krijgen!

http://twitter.com/__Merel__

3 gedachtes over “Twitter

Geef een reactie

