Gluren

‘Daan zegt dat Sinterklaas niet bestaat.’
‘Dat is niet waar. Wij gaan zelf naar de intocht kijken en er is ook het Sinterklaas journaal.’
‘Ja, maar soms zie je op tv een hele andere Sinterklaas.’
‘Mama vertelde toch dat er hulp-Sinterklazen zijn. Het is anders veel te veel werk voor hem.’
‘Hoe oud is hij eigenlijk?’
‘Heel oud.’
‘Kan dat wel?’
‘Ja toch?’
‘Zou Sinterklaas boos zijn als ik niet meer in hem geloof?’
‘Dat weet ik niet. Mama zei net dat we niet in de keuken mogen komen, omdat ze die aan Sinterklaas en Inpak Piet heeft uitgeleend. Zullen we toch gaan kijken?’
‘Ik kan helemaal niets zien door het sleutelgat, maar de deur is niet eens dicht.’
‘Ssst! Wat maak je een lawaai. Dat horen ze toch!’
‘Er ligt iets achter de deur, ik duwde echt heel zachtjes! Ohhh!’
‘Wat zie je? Ik wil ook kijken!’

‘Zo te horen is het gelukt! Het zal wel het laatste jaar zijn dat onze tweeling er nog in gelooft.’
‘Ja, dat zit er wel in. Snel alles opruimen en weer omkleden, voor ze ons missen.’

Geschreven voor de november opdracht ‘Gluren’ van de hyve CdlC.

10 gedachtes over “Gluren

    • Zelf heb ik nog geen kinderen… Ik moest eerder denken aan hoe dat vroeger bij mij ging. Toen de opdracht over ‘gluren’ kwam en ik ook net allemaal speelgoedfolders in de brievenbus kreeg, was het linkje snel gelegd.

  1. Mijn broertje en ikzelf gluurden vroeger vanaf de overloop door het raampje boven de deur of er al iets bij de kachel lag. Die hele spanning welke dat met zich meebracht kan ik nog altijd met gemak oproepen.

Geef een reactie

