Geboren

 

 

 

 

 

 

 

 

in negen maanden tederheid
bracht jij ons nieuwe energie
een enorm bijzondere tijd

eerst voorzichtige fantasie
tot jouw beweging binnen in
toen kwam de echte euforie

we zijn klaar voor een nieuw begin
met jouw komst zo intens verblijd
zijn wij vanaf nu een gezin

13 gedachtes over “Geboren

  1. Bedankt voor de reacties!
    Als quote-verslaafde hier nog eentje die ik nu erg toepasselijk vind:

    ‘Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar bij de geboorte van een eersteling wordt niet alleen een kind geboren, maar ook een moeder. Ik denk, dat het belangrijkste van het moederschap is, vertrouwen hebben in jezelf en je kind. De angst en de pijn bij de bevalling hebben wel degelijk een functie: ze maken liefdeshormonen aan, die zorgen voor de trots na de bevalling en het vertrouwen, dat je de hele wereld aan kan. Moeders maken de wereld en die wereld moet beschermd worden, … door vaders. Ja, zo eenvoudig zit het nu eenmaal in elkaar.’ Beatrijs Smulders

    • Dankjewel! En ja, schilderijtjes zelf gemaakt (wel met plaatjes ernaast als voorbeeld). In die weken zwangerschapsverlof ging ik dingen doen die ik nog nooit eerder had gedaan, zoals dus voor het eerst weer schilderen sinds mijn kleutertijd… (en ik moet zeggen dat ik me had voorbereid op een veel slechter resultaat! 😉 )

Geef een reactie

