Gravity

 

Het blijft terugkomen. Wel iets minder vaak dan in het begin, maar toch. De meest simpele dingen zorgen ervoor. Een uitspraak, een situatie, een bepaalde plek. Soms kan ik niet eens bedenken wat de aanleiding was. Opeens komt er wat in mijn gedachten.

Geregeld kan ik het vervolgens niet meer loslaten. Vooral als ik alleen ben slaan mijn hersens op hol. Oude gebeurtenissen worden afgestoft en het warme gevoel van toen stroomt weer door me heen.

Het zijn veelal dezelfde herinneringen. Ongeplande momenten, waar in een opwelling iets speciaals gebeurde. Het was het aftasten van grenzen. Het zoeken naar hoever ik kon of wilde gaan. Niet zo zeer bewust, die afweging kwam altijd pas naderhand. De dagen erna kon ik aan niets anders denken.

De zelfverzekerdheid van het begin maakte plaats voor verlegenheid. Nieuwe situaties met nieuwe gevoelens. Voorzichtig werd er naar toenadering gezocht. De kwetsbaarheid was overduidelijk. Het maakte de aantrekkingskracht alleen maar heviger.

Het vervolg liep uiteindelijk toch anders. De herinneringen blijven me voor altijd bij, een souvenir van een bijzondere tijd.

Het juiste liedje geeft ook aanleiding voor deze ‘trip down memory lane’. Bij de eerste keer luisteren had de melodie me te pakken. De tweede keer zorgde de tekst voor de associatie. Vervolgens onlosmakelijk verbonden. Gravity.

5 gedachtes over “Gravity

  1. Pingback: Het is tenslotte Valentijn | Merel

  2. Pingback: De droom | Merel

  3. Pingback: Verder weg dan ooit | Merel

Geef een reactie

