Eerste keer naar de kinderopvang

Vroeg! Je vond het veel te vroeg. Voor je eerste fles moest je altijd al wakker gemaakt worden. Daarna had je wel even zin in spelen, maar het liefst sliep je nog even door. Als het kon zelfs bij papa en mama in bed. Dan hield je opeens heel stilletjes je ogen dicht, zo van kijk mij hier nou lief liggen. Laat me maar lekker hier blijven slapen. In je eigen bed ging dat anders. Daar moest je eerst een kwartiertje jengelen, voordat je in slaap viel.

Maar dat verliep deze keer heel anders. Je werd al meteen aangekleed en na de fles was er geen tijd voor spelen of slapen. Je ging de wandelwagen in. Met grote ogen keek je rond.

Na een kwartiertje lopen waren we er. Meer kinderwagens en spelende peuters. Je keek je ogen uit. Ik bracht je naar jouw groep. Je was er al eerder een paar uurtjes geweest om te wennen en vandaag ging het dan echt beginnen. Je jasje in je eigen bakje en de leidster nam je over. Ik bleef nog een klein half uurtje hangen, maar toen moest ik toch echt gaan. Mama ging weer werken.

Tussen de middag kon ik het niet laten om even te bellen. Ik had verwacht simpelweg te horen dat het goed ging. Ik kreeg echter een hele gedetailleerde toelichting, over je ervaringen in de wipstoel, de box, het slapen en hoe je je flesje had gedronken. Wat voelde dat goed!

Toen de werktijd voorbij was, stond ik ook echt met mijn jas aan. Zo was ik nooit, maar wat wilde ik graag weer terug naar jou! Jij lag op een groot rood kussen in de box naar een mobiel te kijken. Gelukkig kreeg ik een enorm grote glimlach toen je me zag. Vervolgens gingen we naar huis. Nog even een hapje, badderen en een fles en meteen daarna was jij in diepe slaap.

Het heeft nog wat gewenning nodig, zowel voor jou als voor mij, maar dan wordt het vast leuk. Het voelt alsof het echte leven gaat beginnen. De tijd dat we altijd met z’n tweetjes in ons eigen wereldje waren is voorbij.

3 gedachtes over “Eerste keer naar de kinderopvang

  1. Zo gaat dat hé… de eerste stapjes naar zelfstandigheid begint met het verbreken van die twee-eenheid die er was tussen jou en je baby… dat is even wennen voor allebei. Fijn dat het zo positief is verlopen.

Geef een reactie

