Baileys chocolate orange

Baileys

In oktober 2011 zag ik hem voor het eerst in de Allerhande en een dag later vertelde ik dat op mijn werk. Soms onthoud je rare dingen. Het was de laatste week voor mijn zwangerschapsverlof en tijdens de koffiepauze bespraken we wat ik na de bevalling direct weer wilde gaan eten of drinken. Zo vertelde ik over de fles champagne die al koud lag, rosbief en filet americain. En oh ja, wat had ik nou toch gezien; Baileys was er nu ook in de smaak chocolate orange, die zou er ook komen! Baileys mint chocolate kende ik al en vond ik heerlijk, zodoende leek deze nieuwe variant me ook een succes.

Die fles champagne ging open op de eerste avond thuis na de bevalling in het ziekenhuis. Drie slokken en ik was er volledig klaar mee. Het rode vlees heb ik wel weer helemaal herontdekt, maar met wijntjes ben ik tegenwoordig na een glas al uitgedronken.

Toen alles thuis weer enigszins een nieuw ritme had gevonden, had ik weer oog voor een Baileys chocolate orange advertentie. Dat leek me nog steeds wel wat. De eerstvolgende boodschappen actie bevatte zodoende ook een bezoek aan de slijterij. Helaas, niet in het assortiment, dus geen Baileys chocolate orange.

Er gingen weer wat weken overheen en ik kwam met een boodschappenlijstje in een Albert Heijn. Normaliter haal ik mijn boodschappen in een andere supermarktketen en ik realiseerde me opeens dat ik die Baileys chocolate orange in een Allerhande had gezien. Ik was halverwege mijn boodschappenlijst toen meneer in de kinderwagen aangaf dat het de hoogste tijd was om naar huis te gaan. Het gekrijs was moeilijk te sussen. Snel haalde ik de belangrijkste zaken van het lijstje. Ik liep nog wel door het drankgangpad, maar zag het niet staan. Met een krijsende baby tussen de flessen drank voelde ik me niet bepaald op mijn plek en ik ging snel naar de kassa. Dan maar geen Baileys chocolate orange.

Rond de kersttijd zag ik opnieuw de Baileys chocolate orange advertentie in de Allerhande. Zodoende kwam het gemis opnieuw in beeld. Toen ik een paar weken geleden in de Albert Heijn kwam, stond de Baileys inmiddels zelfs op de boodschappenlijst. De kleine man lag vrolijk spelend in zijn wagen. Ik kon op mijn gemak zoeken in de schappen. Op. Een leeg gat met er onder het productbordje dat aangaf dat ik echt op de juiste plek keek. Dus weer geen Baileys chocolate orange.

Gisteren had lief papadag. Zoals het wel vaker gaat in de voorbereidingen voor de papadag, legde ik een potentieel boodschappenlijstje klaar. Papadag is anders namelijk gewoon een vrije dag om leuke dingen te doen samen met de kleine. Mamadagen daarentegen, bevatten ook schoonmaken, wassen etc. Op het papalijstje stonden verschillende boodschaplocaties en op die route zat ook een Albert Heijn, dus…

Toen ik thuiskwam zag ik hem dan in het echt. Op het aanrecht stond de Baileys chocolate orange! Om de flessenhals zat een kartonnetje met een actie om een halfjaar abonnement op de Elle Eten te winnen. Het glaasje om de Baileys in te schenken had ik al gepakt. Die fles zou natuurlijk meteen open gaan. Toch voerde ik eerst nog even de code van de actie in op de internetsite. En wat bleek; ook nog dat abonnement gewonnen!

Vervolgens ging de fles dan eindelijk open en het is echt heerlijk!

2 gedachtes over “Baileys chocolate orange

Geef een reactie

