Het is tenslotte Valentijn

Have you even been in love

 
We zouden nooit iets weghalen. Dat had ik nota bene zelf voorgeschreven. Praten via de mail ging zoveel makkelijker dan in het echt. Dat kwam niet door de slechts weinige momenten dat we elkaar zagen. Daarin werd na verloop van tijd het gesprek zelfs lastiger. Dagelijkse belevenissen hadden we al zelden uitgewisseld. Die werelden waren zo gescheiden. We wilden het over die andere dingen hebben, de dingen die maakten dat we elkaar bleven opzoeken. Ja, toch? Spanning bouwde zich steeds meer op. De mail was een veiligere, eenvoudigere weg.

Zonder je fysieke aanwezigheid recht voor me, typte ik zo snel als mijn gedachten gingen wat ik kwijt wou en zelfs meer. Veel meer, misschien zelfs teveel. Verzenden was meer dan spannend. Dat deed ik ook altijd meteen, om te voorkomen dat ik zou gaan twijfelen. Ik legde tenslotte echt een stukje van mezelf bloot. Hoe zou het bij jou overkomen? Jouw naam oplichtend in mijn inbox gaf altijd een speciaal gevoel.

Toch moet ik bekennen dat ik al die mails heb gewist. Anders zou ik ze blijven herlezen. Het verwijderen was een zeer concrete stap in een poging tot afronding. Een stukje van mezelf afsluiten.

Ook deze keer heb ik de delete-knop gebruikt. Veelvuldig zelfs. Dat wist je al. Je kent me inmiddels wel. Je leest tussen de regels door. Maar deze keer heb ik niet alles weggehaald. Dacht je dat de schrijfstilte betekende dat alles veranderd is? Ik heb zoveel compleet gewiste berichten geschreven. Vandaag moest er tekst overblijven. Het is tenslotte Valentijn.
 
 
Elk jaar een Valentijn
Valentijn – 2010
Voor altijd – 2011
Gravity – 2012

5 gedachtes over “Het is tenslotte Valentijn

  1. tussendoor de regels, valt er nog altijd genoeg te lezen, een ragfijne, rode, dunne draad van Liefde … ieder jaar weer, Valentijn.

    p.s. jij alleen op Hyves? of hebt gij ook een Facebook profieltje?

    greetz Marcello

  2. Pingback: De droom | Merel

  3. Pingback: Verder weg dan ooit | Merel

Geef een reactie

