Zomerliefde

Lavendel

Ik hoorde pas later dat wij op school de VC werden genoemd; de vrijgezellen club, de meidengroep waarvan nog niemand een vriendje had gehad. School kostte me veel moeite en ik had maar weinig aandacht voor al het andere. Dat veranderde op mijn vijftiende, op een camping in Zuid Frankrijk. In het zwembad ontmoette ik Remco.

Remco vond mij leuk en deed daar niet ingewikkeld over. Remco was ook leuk. Remco was ook nog eens twee jaar ouder dan ik. Toen Remco mij bij mijn tentje kwam halen voor een campingfeest, vielen mijn ouders duidelijk stil. Een jongen die voor Merel komt?

Toen is het gebeurd; mijn eerste zoen. Remco stelde voor een stukje te gaan lopen en pakte mijn hand. Het ging zo gemakkelijk, zo vanzelfsprekend, zo anders dan in de verhalen van vriendinnen. Daar fladderden ze maanden om elkaar heen, waarna het over was. Althans, zo dachten mijn vriendinnen. Voor de jongens in kwestie waren het waarschijnlijk altijd irritante aandachttrekkende meiden geweest.

We wandelden van de camping af. De sterrenhemel, lavendelgeur en verkoelende temperatuur na dagen vol brandende zon maakten het nog intenser. Begrijpelijkerwijs kwam er van het wandelen niet veel terecht. Vanaf dat moment lagen onze handdoeken naast elkaar aan het zwembad.

In de herfstvakantie logeerde ik bij hem. Ik sliep op zolder en zijn moeder gaf duidelijk aan dat we elkaar na bedtijd niet meer mochten opzoeken. Ik snapte niet wat de paniek was toen ik ’s ochtends in mijn pyjamaatje bij hem op bed zat.

Toch maakte ik het uit, direct al bij de terugreis na die logeerpartij op Utrecht Centraal. Ik begrijp nog steeds niet wat mij bezielde. In mijn puberbrein had ik de onmogelijkheid van de afstand blijkbaar zo groot gemaakt, dat ik het bij voorbaat al opgaf.

 
Geschreven voor de schrijfwedstrijd Zomerliefde? Schrijf erover! van De Liefde.
Vertel in maximaal 300 woorden over jouw mooiste zomerliefde. Voorwaarde: het moet écht gebeurd zijn.
~ Maar helaas niet gewonnen! ~

6 gedachtes over “Zomerliefde

  1. Aw, wat een leuk verhaal! Ik snap trouwens niet helemaal waarom jullie de VC werden genoemd op je 15e – dat is toch helemaal niet oud! Maar goed 🙂

  2. Mooi verhaal! Vooral ook een hele mooie herrinering! En….ik snapte er ook niets van die middag op Utrecht Centraal……

    Remco

Geef een reactie

