Mijn hallux valgus

Joan & David Flipp Platform Pump

 

negen centimeter minimaal
twaalf is als hoogte meest favoriet
een schoen zonder hak kan beslist niet
alleen dan voel ik mij optimaal

toen gaf pijn in de voet een signaal
de hakhoogte een nieuwe limiet
zowel in voet, hoofd als hart verdriet
daadkrachtig optreden cruciaal

een hallux valgus werd mij verteld
een operatie de oplossing
na weken op krukken weer hersteld

het is een blijvende verslaving
de hakhoogte snel weer bijgesteld
in mijn ogen weer die glinstering


Geschreven voor de VUmc-poëzieprijs.

Het thema van het jaar 2014 is: ‘Het menselijk lichaam’. Aan de deelnemers van de poëzieprijsvraag wordt verzocht een gedicht te schrijven dat betrekking heeft op één specifiek deel van het menselijk lichaam.
~ Maar helaas niet gewonnen! ~

2 gedachtes over “Mijn hallux valgus

Geef een reactie

