Het ultieme vakantiegevoel

5 producten bol AH

De avond viel. Het begon al te schemeren en op een paar spelende kinderen na was het zwembad zo goed als leeg. Plotseling klonk in de verte muziek. Ik herkende meteen de eerste klanken van Stromae’s cd Racine Carree. Heerlijk. Van mij had het volume nog wel wat harder gemogen. Mijn hangmat Sambito had een mooi plekje naast mijn tentje op de camping. Ik schommelde zachtjes heen en weer en zag hoe barbecues werden aangestoken en de eerste drankjes gulzig naar binnen gegoten werden. De ergste hitte was voorbij en ik voelde mijn huid nog natintelen van de zonnestralen. De aftersun van Garnier Ambre Solaire was geen overbodige luxe. Nadat ik mezelf al schommelend had ingesmeerd liet ik de fles op de grond vallen.

Ik had er tegenop gezien om alleen op vakantie te gaan, maar deze eerste dag was me prima bevallen. Bij het zwembad had ik mijn vrolijk gekleurde Oilily strandlaken over een zonnebed gedrapeerd. Het bracht me direct in de juiste stemming. Ik kreeg oogcontact met een man aan de andere kant van het zwembad. Hij zag er goed uit. Meer dan goed. Na een tijdje naar elkaar gekeken te hebben kwam hij naar me toe. Lucien bleek hier al een paar dagen te zijn. Dat was ook wel te zien aan zijn gebruinde borstkas. Zoals hij naast mij neerhurkte kon ik mijn ogen niet van hem afhouden. Het duurde niet lang voordat hij wist waar mijn tentje stond. Toen een haarlok voor mijn ogen viel, streek hij hem haast achteloos achter mijn oor. De korte aanraking voelde ik meteen mijn hele lichaam doortrekken.
‘Dit gaat een mooie vakantie worden,’ zei hij toen hij uiteindelijk opstond om weer weg te gaan.
Ik keek hem na. Ik wist niet wat ik moest verwachten en wat ik eigenlijk zelf wilde. Maar ach, het was toch vakantie? Wat maakte het allemaal ook uit.

Op het moment dat ik er weer aan dacht zag ik hem naar me toe lopen en de aftersun oprapen.
‘Die kan ik ook wel gebruiken,’ zei hij terwijl hij de fles aan me gaf. Ik deed een beetje aftersun op mijn hand en twijfelde waar ik zou beginnen. Zijn arm leek me de meest veilige keus. Toen beide armen ingesmeerd waren wist ik niet meer wat ik moest doen.
‘Schuif eens op,’ fluisterde hij in mijn oor.
‘Dat gaat niet, dat houdt hij nooit,’ giechelde ik.
Hij tilde me op en schoof zo onder mij in de hangmat. Zijn handen gleden over me heen en ik kon alleen nog maar genieten. Vervolgens voelde ik hem zachtjes toch dwingend prikken in mijn zij.

Het prikken werd wat pijnlijk en ik deed mijn ogen weer open. Het boek Schitterende Ruïnes van Jess Walter nestelde zich onaangenaam in de hangmat tegen me aan en haalde me weer terug naar de werkelijkheid. Het was nog net licht genoeg om een hoofdstuk te lezen. Even tijd voor een ander liefdesverhaal. Zou ik daarna zelf Lucien gaan opzoeken?

 

Geschreven voor de schrijfwedstrijd van bol.com.
Kies vijf artikelen uit het blad Alles voor en verwerk ze in een verhaal met als thema vakantie. De eerste zinnen: De avond viel. Het begon al te schemeren en op een paar spelende kinderen na was het zwembad zo goed als leeg. Plotseling klonk in de verte …
~ Maar helaas niet gewonnen! ~

Geef een reactie

