Yellow Cab – Robby en Blix in Amerika

Robby en Blix in Amerika

 

De vriendjes staan aan de stoeprand
met pen en papier in de hand.
Ze bekijken elke auto,
want ze spelen autobingo.

‘Kijk, weer een gele taxi, daar!’
‘Ja Robby, die zie je alsmaar.
De pick-up en SUV heb ik al.
Die zie je ook overal.’

‘Blix, ik moet nog een grote truck.’
‘Dan heb ik vast meer geluk.
Ik hoef alleen nog de schoolbus.
Ik ga echt wel winnen dus!’

‘Gele taxi! Ik wil er wel in…’
Blix zegt ‘Oké, jij krijgt je zin.’
Gele taxi’s zijn er volop.
Blix houdt zijn hand op.

Robby zegt ‘Kan dat wel?’
Maar Blix denkt veel te snel.
‘Ik heb een goed idee!
Doe je met me mee?’

De eerste taxi blijft al staan.
‘Zo doe je dat,’ zegt Blix voldaan.
De chauffeur vraagt ‘Waarheen?’
‘Naar het station,’ roept Blix meteen.

‘We rijden echt in een taxi!’
‘Ja gaaf,’ is Robby’s reactie.
De taxi stopt. ‘Heb jij geld Blix?’
‘Nee Robby, ik heb niks.

Robby, hard rennen hoor,
we moeten er vandoor!’
Blix kijkt nog even om
en zegt ‘Jouw idee was stom!’

Yellow cab

 

 

 

 

 

 
Robby en Blix is een serie kinderverhalen.
Lees ook de andere verhalen van Robby en Blix in Amerika:
Vliegen
Las Vegas
Yellowstone
Brandweer

Geef een reactie

