Yellowstone – Robby en Blix in Amerika

Robby en Blix in Amerika

 

Yellowstone Park zien ze staan.
Het grote bord geeft het aan.
Eerst bij de ingang betalen.
Daarna de route bepalen.

‘Blix, ik wil overal heen.
Kom, we beginnen meteen!’
Spuitend water uit de grond
Er lopen heel veel dieren rond.

Robby bekijkt de foto’s.
‘Beren…’ zegt hij ademloos.
Blix roept ‘Die wil ik ook zien!’
Robby zacht ‘van veraf… misschien…’

Ze gaan overal naar toe
en zijn inmiddels aardig moe.
Net als Blix zegt ‘Ik kan niet meer.’
ziet hij een slapende beer.

Robby zegt ‘Kan dat wel?’
Maar Blix denkt veel te snel.
‘Ik heb een goed idee!
Doe je met me mee?’

Langzaam loopt Blix door
met Robby in zijn spoor.
‘Slaapt hij echt wel Blix?’
Achter Blix ziet Robby niks.

Toch maar even aaien dan.
Ze maken er een selfie van.
Maar als de flits afgaat,
ruikt de beer onraad.

‘Robby, hard rennen hoor,
we moeten er vandoor!’
Blix kijkt nog even om
en zegt ‘Jouw idee was stom!’
 
Yellowstone beer

 

 

 

 

 

Robby en Blix is een serie kinderverhalen.
Lees ook de andere verhalen van Robby en Blix in Amerika:
Vliegen
Las Vegas
Yellow Cab
Brandweer

Een gedachte over “Yellowstone – Robby en Blix in Amerika

Geef een reactie

