Geen tijd

The problem‘Mama, kom je meespelen? Maaaamaaa maaahaaam!’
‘Ja, ja ik hoor je. Ik moet nu echt beginnen met eten maken hoor. Ik ben in de keuken. Zijn de autootjes niet leuk meer?’
‘Mja.’

‘Hoe gaat het daar? Ik hoor niks!’
‘Autootjes zijn niet leuk meer. Kom je nou mahaaaam!’
‘Nee, nu niet, anders kunnen we straks niet eten. Kom je helpen?’
‘Waarmee dan?’
‘Sperziebonen in stukjes breken.’
‘Nee bah die wil ik niet. Ik wil pasta!’
‘Ja, dat eten we er ook bij. Kom dan de sperziebonen doen!’
‘Nee, wil ik niet.’
‘Een puzzel dan?’
‘Nee, te moeilijk.’
‘Nou ja zeg, die van Cars is toch niet moeilijk?’
‘Nee, kan ik niet meer. Ik wil een filmpje.’
‘Nee, nu niet. We gaan zo eten.’
‘Maar ik wil een filmpje!’
‘Ga dan een boekje lezen.’
‘Nee, saai.’
‘Kom kleuren hier aan de keukentafel.’
‘Geen zin in.’
‘Nou dan niets hoor. Het eten is toch al bijna klaar.’
‘Blèh, ik wil geen boontjes.’

‘Eten is klaar! Kom je?’
‘Nee.’
‘Nee? Hoezo niet?’
‘Ik heb geen tijd.’
‘Je was toch niets aan het doen?’
‘Ik heb geen tijd voor sperziebonen.’
‘Maar er is ook pasta bij.’
‘Nee. Ik kom niet. Ik ben bezig.’
‘Nou, ik kom je nu halen hoor!’

 
Verhaal bij quote of the day van 23 augustus.
Ik schrijf graag korte fictieverhalen. Nadat mijn eigen thema’s uitgekauwd waren, kwam er nog maar weinig uit mijn vingers. Alleen schrijfwedstrijden resulteerden nog in nieuwe teksten. Ik lees graag quotes, vooral bij Goodreads. En zo start ik met een eigen projectje. Hoe vaak zal het me lukken om aan de hand van de quote of the day een verhaal te plaatsen?
Deze keer geen fictie, maar een praktijksituatie van mama met 3,5 jarige zoon.

4 gedachtes over “Geen tijd

Geef een reactie

