Auto-bingo van automerken

autobingo

Het begon met een toevallige ontdekking in een speelgoedwinkel vlak voordat we op vakantie gingen. Bij de spellen zag ik het blikje auto-bingo liggen en ik wist meteen dat het een vakantietopper zou worden.

Het spel: Alle spelers zoeken tegelijk naar de afbeeldingen op de kaart. Als een speler er eentje ziet, roept hij welke het is en wijst ernaar. Alleen de eerste die het ziet, mag de afbeelding op de bingo-kaart doorstrepen. De winnaar is diegene die het eerst vijf afbeeldingen in een horizontale, verticale of diagonale lijn heeft doorgestreept en vervolgens BINGO roept.

Voor onze zoon van drie jaar zag ik die stiften in de auto niet zo zitten. Die bleven thuis en ik verving ze met markeerstickertjes, zoals die wel eens bij een blok met geeltjes zitten. Het was inderdaad een groot succes.

Weer thuis ontdekte ik dat er ook gratis varianten op internet te vinden zijn, zoals van de ANWB en Zappelin. Als ik een keer de Melissa & Doug Flip to win bingo tegen mag komen, dan koop ik die meteen. Wat ziet die er leuk uit.

Toen ik met zwangerschapsverlof ging was er opeens tijd om dingen te doen die je al tijden in je hoofd hebt, maar nooit aan toe komt. Dat was dus ook een bingo-kaart met automerken, voor onze zoon die echt dol is op auto’s. Vervolgens duurde het heel lang voordat we weer op vakantie gingen, maar drie weken geleden was het zo ver en Italië is ver! Ik verheugde me al op het blije gezichtje in de auto. Ik maakte er een klembordje bij en nog voor de Duitse grens was de kleine man al begonnen.

Ik had er trouwens beter een Ferrari op kunnen zetten dan een Tesla, want die zagen we wel. Op de terugweg kwamen we op de Timmelsjoch, een bergpas tussen Oostenrijk en Italië, toch een Tesla tegen. Uitgerekend op een plek waar zeker weten geen laadpunten in de nabijheid zullen zijn.

Auto bingo

 

Oftewel, niet alleen voor kinderen leuk tijdverdrijf in de auto.Veel plezier met mijn bingo kaart.

2 gedachtes over “Auto-bingo van automerken

Geef een reactie

